GİRESUN EĞİTİM SAĞLIK VE BİLİMSEL ARAŞTIRMA VAKFI (GESBAV) SENEDİ
KURULUŞ
MADDE -1
Vakfın adı, ‘’Giresun Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı olup, GESBAV olarak kısaltılmıştır. Bu vakıf Türk Medeni Kanunu 101. maddesi ve müteakip maddelerine göre kurulmuştur. Giresun eğitim sağlık ve bilimsel araştırma vakfı yerine senedin bundan sonraki kısımlarında ‘’vakıf’’ deyimi kullanılacaktır.
MADDE -2
Vakıf merkezi, Giresun olup, adresi; Hacısiyam Mahallesi Fatih Caddesi No:72 Kat:2 GİRESUN olup, ilgili mevzuat çerçevesinde Vakıf Yönetim Kurulu Kararı ve yetkili makamların izni ile Giresun ilçelerinde ve Giresun dışındaki illerde şube ve temsilcilikler açabilir.
VAKFIN GAYESİ
MADDE -3
Vakfın amacı, Giresun’da kurulu üniversiteye ve bu üniversitenin öğrencileri ile akademik personeline, bilimsel araştırmalar ve sağlıkla ilgili gelişmeler ve ilerlemeler konusunda katkı sağlamak, Giresun ili ve ilçelerinin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunmaktır. Vakıf, bu amacını gerçekleştirmek için aşağıda sıralanan iş ve işlemleri yapar;
VAKFIN FAALİYETLERİ
MADDE -4
1. Giresun’da kurulu üniversitenin gelişmesine, etkin ve verimli çalışmasına yönelik her türlü katkıyı yapmak,
2. Nitelikli yerli ve yabancı öğretim elemanlarının Giresun’da kurulu üniversitede görev üstlenmesini özendirecek maddi ve manevi katkılar sağlamak,
3. Üniversite ile birlikte her türlü bilimsel araştırma, çalışma ve projeler geliştirmek, yapmak ve bunları ilgililere sunmak,
4. Giresun’da kurulu üniversitenin yardıma muhtaç kayıtlı öğrencilerine burslar vermek; bunların yiyecek, giyecek ve kitap masraflarını karşılamak,
5. Giresun’da kurulu üniversitenin doğal afetlerden zarar gören öğrencileri ile akademik personeline nakdi ve ayni yardımlarda bulunmak,
6. Giresun’da kurulu üniversitenin öğrencilerine ve akademik personeline yurt içi ve yurt dışı burslar vermek,
7. Giresun’da kurulu üniversitenin öğrencileri ile akademik personeline, dinlenme, araştırma ve eğitim imkanları sağlamak, onların bu faaliyetlerine katkıda bulunmak, bu amaca yönelik olarak kamp ve sosyo-kültürel tesis kurmak ve işletmek,
8. Giresun’da kurulu üniversitenin öğrencileri ile akademik personelinin faydalanabileceği yurt içinde ve yasal izinler alındığı takdirde yurt dışında yurtlar, sosyal tesisler ve kantin inşa etmek, satın almak, satmak veya kiralayarak işletmek,
9. Giresun’da kurulu üniversite tarafından yurt içinde ve yurt dışında yürütülen bilimsel/akademik çalışma ve araştırmalara katkıda bulunmak, bu çalışma ve araştırmalara katılan akademik personele destek vermek, öğrencilerin yurt içi ve yurt dışı gezilerine katkıda bulunmak; akademik personelin yurt içindeki ve dışındaki sempozyum, konferans gibi akademik etkinliklere katılımında onlara maddi destek vermek; üniversitede stüdyolar, atölyeler, sağlık merkezleri ve laboratuarlar kurmak; yurt içinde ve yurt dışında akademik/bilimsel etkinlikler ve yarışmalar düzenlemek, ödüller vermek,
10. Giresun’da kurulu üniversitenin muhtaç öğrencileri ile akademik personeline nakdi ve ayni yardım yapmak,
11. Eğitsel ve bilimsel değeri olan her türlü kitabı, makaleyi, dergiyi ve araştırma/inceleme sonucunu basmak, yaymak ve çoğaltmak; akademik/bilimsel kongreler, konferanslar, seminerler, sempozyumlar, kurslar, sergiler, gösteriler düzenlemek; öğrenciler ile akademik personelin görgü ve bilgilerinin artmasına yönelik yurt içi ve yurt dışı geziler düzenlemek,
12. Okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim (lise) ve yüksek öğretim ile ilgili olarak yurt içinde ve yurt dışında her türlü faaliyette bulunmak; Vakfın gelirini ve üniversiteye olan desteğini artırmak için bunlarla ilgili eğitim-öğretim verecek okulları açmak, tesisleri kurmak ve bunları işletmek; üniversite kurmak, otel, motel, hastane, poliklinik, öğrenci yurdu ve misafirhane gibi tesisleri inşa ederek, satın alarak veya kiralayarak kurmak ve işletmek,
13. Vakfın gelirini ve üniversiteye olan desteğini artırmak amacıyla yerli ve yabancı gerçek ve tüzel kişilerle geçici ve/veya devamlı mali sorumluluk paylaşımına/dağıtımına dayalı anlaşmalar yapmak,
14. Vakfın gelirini ve akademik/bilimsel çalışmalara olan katkısını artırmak amacıyla ileri teknoloji ürünü araç, gereç, makine, teçhizat, bilgi işlem ve sair sistemleri satın almak, satmak, kurmak, işletmek, kiralamak, kiraya vermek, analizler ve projeler yapmak ve yaptırmak,
15. Giresun’da kurulu üniversitenin öğrencilerini daha çok çalışmaya itecek başarıyı ödüllendiren bir sistemi kurmak ve işletmek; öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmeye yönelik etkinlik ve projeleri üretmek, bunları hayata geçirmek ve maddi olarak desteklemek
16. Giresun’da kurulu üniversitenin tanıtımı için yapılacak her türlü kültürel, sportif ve kültürel faaliyetlere katkıda bulunmak; radyo ve televizyonlardaki tanıtım etkinliklerine, tanıtım amaçlı projelere maddi ve manevi destek vermek, üniversitenin temsil, ağırlama, kokteyl, yemek, balo, şenlik, sergi, fuar, kutlama, anma gibi etkinliklerine maddi ve manevi katkılarda bulunmak ve destek vermek; davetiye, tanıtım kitapçığı, broşür, afiş, cd, kitap, rozet, pankart, poster, forma, çanta, tişört gibi ihtiyaçlarını karşılamak, karşılanmasına katkıda bulunmak,
17. Giresun’da kurulu üniversitenin Giresun merkez ve ilçeleri ile yurt içinde ve yurt dışında sahip olduğu ve kullandığı binaların bakımlarını, onarımlarını, tefrişlerini ve daha kullanışlı hale getirilmelerini, çevre düzenlemelerini yapmak, yapılmasına katkıda bulunmak; ayni ne nakdi ihtiyaçlarını karşılamak; bütçe yetersizliği nedeniyle üniversitenin yapamadığı ödemeleri, sonradan bedeli tahsil edilmek kaydıyla yapmak,
18. Giresun ili ile Giresun’da kurulu üniversitenin ilgili eğitim-öğretim faaliyetlerine ve tanıtımına katkıda bulunmak amacıyla ortak veya tek başına bilişim telekomünikasyon sistemleri ve işletmeleri kurmak, kurdurmak, satın almak, satmak, var olan işletmelere iştirak etmek ve bu işletmelerden çıkmak,
19. Giresun’da kurulu üniversitenin spor etkinliklerine ve spor takımlarına destek vermek ve katkıda bulunmak, araç-gereç, malzeme, antrenman alanı, müsabaka alanı temin etmek veya teminine katkıda bulunmak,
20. Vakfın bu senede konu amaçları bağlamında Giresun’da kurulu üniversitenin gelişip güçlenmesine katkıda bulunmak ve üniversitenin doğrudan veya dolaylı kullanımına verilmek amacıyla, hazine adına kayıtlı taşınmazların mülkiyetini veya kullanım hakkını satın almak ya da kiralamak suretiyle elde etmek; organize sanayi bölgelerinde yer edinmek, devletin teşvik ve destek verdiği alanlarda üniversite gözetilerek geleceğe yönelik hak doğurucu tasarruflarda bulunmak.
VAKFIN GAYESİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAPABİLECEĞİ İŞ VE İŞLEMLER
MADDE -5
Vakıf gayesine ulaşmak için yasal sınırlamalar dışında, miktar ve değeri kısıtlanmamış taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet, satın alma ve kiralama suretiyle sahip olmaya ve kullanmaya, vakıflara ilişkin yasa hükümleri uyarınca sahip olduklarını satmaya, devir ve ferağ etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya, vakıf malvarlığına giren bir ya da birden çok taşınmaz mal veya gelirlerini bir ya da birden çok kez yatırımda kullanmaya, vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak koşulu ile yapılacak bağış ve vasiyet, satın alma ve diğer yollarla mal ettiği taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa, menkul değerleri almaya ve vakfın amacı doğrultusunda bunları değerlendirip satmaya, vakfın amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurt içi ve yasal izin alındığında yurt dışındaki vakıflar, gerçek ve tüzel kişiler ile iş birliği yapmaya, kamu kurum ve kuruluşları dışındakilerden yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya, taşınmaz malların irtifak, intifa, sükna, üst, rehin, ipotek gibi mülkiyetten gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya, olan ya da olacak gelirleri ile kuracağı sözleşmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehin ve ipoteği dahil her türlü güvenceleri almaya, geçerli banka kefaletlerini kabule, vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler, ortaklıklar kurmaya, kurulu olanlara iştirake, bunları doğrudan işletmeye yada denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye, vakfın amaç ve hizmet konularından birinin ya da tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf, mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya Türk Medeni Kanununun 48. Maddesinde belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir. Vakıf bu yetki ve gelirlerini Türk Medeni Kanunu ile yasaklanan maksatlarla kullanamaz.
VAKFIN MALVARLIĞI
MADDE -6
Vakfın kuruluş malvarlığı kurucular tarafından vakfa tahsis edilmiş olan 500.000 YTL’dir. Kuruluş malvarlığı, vakfın kurulmasını müteakip, malvarlığına yapılacak ilavelerle arttırabilir.
VAKFIN ORGANLARI
MADDE -7
Vakfın organları aşağıda belirtilmiştir.
1. Mütevelli Heyeti
2. Yönetim Kurulu
3. Denetleme Kurulu
MÜTEVELLİ HEYETİ
MADDE -8
Vakfın Mütevelli Heyeti, ekli listede adları yazılı ve işbu vakıf senedi altında imzaları bulunan gerçek kişilerden oluşan 22 kişidir. Mütevelli Heyeti üyeliğinin ölüm, istifa ya da başka bir nedenle boşalması halinde, boşalan üyeliklere, Yönetim Kurulunun veya Mütevelli Heyeti üyelerinin teklifi ve Mütevelli Heyeti kararıyla seçim yapılır.
MÜTEVELLİ HEYETİNİN GÖREV VE YETKİLERİ
MADDE -9
1. Yönetim kurulunu seçmek,
2. Denetim kurulunu seçmek,
3. Vakıf yönetim kurulunca hazırlanan faaliyet raporu ile denetim kurulu raporlarını görüşüp incelemek, Yönetim Kurulunun ibrası konusunda karar vermek,
4. Yönetim kurulunca hazırlanacak vakıf iç mevzuat tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
5. Yönetim Kurulunca hazırlanacak yıllık bütçe tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
6. Kamu görevlileri dışındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı verilip verilmeyeceğini, verilecekse miktarını belirlemek,
7. Gerektiğinde vakıf senedinde ilave ve değişiklikler yapmak,
8. Vakıf faaliyetleri konusunda genel politikaları belirlemek.
Vakıf Mütevelli Heyeti, Yönetim Kurulunun tamamını veya bir kısmını herhangi bir zamanda, Türk Medeni Kanunu Hükümlerine Göre Kurulan Vakıflar Hakkında Tüzük hükümleri itibarı ile azil sebeplerinin oluşması halinde, mahkemenin vereceği azil kararını beklemeden görevden alabilir.
MÜTEVELLİ HEYETİNİN TOPLANTI ZAMANI VE KARAR NİSABI
MADDE -10
Mütevelli Heyetinin ilk toplantısı, vakfın tescilini, müteakip bir ay içinde yapılır.
1. Bilanço ve çalışma raporlarının onaylanması konularını görüşmek üzere Şubat ayı içinde,
2. Bilanço ve çalışma raporlarının onaylanması ile seçimlerin yapılmasına ilişkin konuları görüşmek üzere kasım ayı içinde toplanır.
Mütevelli Heyeti ayrıca Yönetim Kurulunun gördüğü lüzum üzere veya Mütevelli Heyeti üyelerinin en az yarısının yazılı olarak Yönetim Kurulundan talepte bulunmaları halinde olağanüstü olarak toplanabilir. Olağan ve olağanüstü toplantılarda, ilan olunan gündemde yer almayan konular görüşülemez. Ancak, olağan toplantıda divanın teşkilinden hemen sonra, hazır bulunanların en az onda birinin yazılı önerisi ile; senet değişikliği ve vakıf organları ile vakfa yükümlülük ve sorumluluklar yükleyecek konular dışında gündeme madde ilavesi mümkündür.
Toplantı tarihi, yeri, saati ve gündemi, toplantı gününden en az 15 (on beş) gün önce imza karşılığı veya üyelere ulaşacak şekilde taahhütlü mektupla bildirilir. Mütevelli Heyeti üye tam sayısının yarısından bir fazlası ile toplanır. Çoğunluk sağlanamadığı takdirde toplantı, bir hafta sonra aynı gün ve saatte aynı yerde yapılır. Bu ikinci toplantıda toplantı nisabı, üye tam sayısının üçte birinden (1/3) az olamaz. Mütevelli Heyeti karar yeter sayısı ise, toplantıya katılanların yarıdan bir fazlasıdır. Oyların eşit olması halinde, divan başkanının oyu iki oy sayılır. Oylamanın ne şekilde yapılacağı ayrıca karara bağlanır. Her üyenin tek oy hakkı vardır. Toplantıya gelemeyecek üye, Mütevelli Heyetten bir başka üyeyi vekil tayin edebilir. Bir şahısta birden fazla vekâlet toplanamaz. Vakıf senedinde yapılacak değişiklik, düzeltme veya ilaveler için karar yeter sayısı, üye tam sayısının üçte ikisidir.
YÖNETİM KURULU
MADDE -11
Vakıf Yönetim Kurulu, mütevelli heyetçe iki yıllığına seçilecek 5 asil ve 5 yedek üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinden çoğunluğunun Mütevelli Heyeti üyesi olması zorunludur. Çoğunluk oluşturmamak şartıyla vakıf dışından kişilerin seçilmesi mümkündür. Yönetim Kurulunun ilk toplantısında başkan, başkan yardımcısı ve muhasip üye seçilerek görev taksimi yapılır. Görev süresi bitmeden herhangi bir sebeple Yönetim Kurulu üyeliği sona eren üyenin yerine, sırasına göre yedek üyelerden biri göreve çağrılır. Yönetim Kurulu ayda en az bir kere toplanır. Geçerli mazereti olmadan arka arkaya 4 (dört) toplantıya katılmayan Yönetim Kurulu üyesi, bu görevden çekilmiş sayılır. Toplantı yeter sayısı 3 olup, kararlar mevcudun çoğunluğu ile alınır. Oyların eşit olması halinde başkanın oyu iki oy sayılır. Alınan kararlar noter tasdikli karar defterine yazılarak imzalanır.
YÖNETİM KURULUNUN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
MADDE -12
Yönetim Kurulu vakfın idare ve icra organıdır.
Bu sıfatla Yönetim Kurulu;
1. Vakıf gayesi doğrultusunda her türlü kararı alır ve uygular.
2. Mütevelli Heyetince belirlenen genel politikalar ışığında, vakıf faaliyetlerinin düzenli ve verimli olarak yürütülmesini sağlar. Bu bağlamda gerekli iç mevzuat tasarılarını hazırlar ve Mütevelli Heyetinin onayına sunar.
3. Vakıf malvarlığının değerlendirilmesi ve yeni mali kaynaklara kavuşturulması hususunda gereken çalışmaları yapar.
4. Vakıf tüzel kişiliği adına, bütün gerçek ve tüzel kişilerle hukuki, mali ve sair konularda gerekli girişimlerde bulunur ve işlemler yapar.
5. Görev, yetki ve sorumlulukları açıkça önceden belirlenmek kaydıyla vakfa müdür atar, vakıf genel sekreterliği veya benzeri yardımcı birimler oluşturabilir, gerektiğinde görevlerine son verir.
6. Vakıfta istihdam edilecek personeli belirler, atamasını yapar, ücretlerini tayin eder, gerektiğinde işlerine son verir.
7. İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, yurt içinde ve yurt dışında şube ve temsilcilik açılmasına ve kapatılmasına karar verir, bu hususta gereken işlemleri yapar.
8. Vakfın muhasebe işlerini takip ve kontrol eder, hesap dönemi sonunda gelir-gider cetveli ve bilançoların düzenlenerek ilgili idareye gönderilmesini ve ilanını sağlar.
9. Mütevelli Heyetinin kabul ettiği yıllık bütçeyi uygular.
10. Mütevelli Heyet toplantıları ile ilgili hazırlık işlemlerini yerine getirir.
11. Mütevelli Heyeti toplantılarında, döneme ait vakıf faaliyet raporunu ibraya sunar.
12. İlgili mevzuat ile vakıf senedi ve vakıf iç mevzuatının gerektirdiği diğer görevleri yapar.
VAKFIN TEMSİLİ
MADDE -13
Vakfı Yönetim Kurulu temsil eder. Yönetim Kurulu bu temsil yetkisini Yönetim Kurulu Başkanı ve başkan yardımcısına devredebilir. Yönetim Kurulu, genel veya belli hal ve konularda, belirteceği esaslar dahilinde kendi üyelerinden bir veya birkaçını, yetkili memur ve memurlarından herhangi bir veya birkaçını, temsilci veya temsilciliklerini, herhangi bir sözleşmeyi akdetmeye, mukavele, hukuki belge veya senedi vakıf nam ve hesabına tanzim ve devretmeye de yetkili kılabilir.
DENETİM KURULU
MADDE -14
Denetim Kurulu, Mütevelli Heyeti adına vakfın faaliyet ve hesaplarını denetlemek için kurulmuş bir organdır. Denetim Kurulu, Mütevelli Heyetince kendi içinden veya çoğunluk oluşturmamak üzere dışarıdan iki yıl için seçilecek 3 kişiden oluşur. Ayrıca 3 yedek üye seçilir. Herhangi bir sebeple ayrılan asıl üye yerine yedek üye göreve çağrılır. Denetim Kurulu, incelemelerini tüm defter, kayıt ve belgeler üzerinden yapar. Vakıf hesapları yeminli mali müşavirler tarafından da tasdik edildikten sonra hesap dönemi itibarı ile düzenlenecek rapor, Mütevelli Heyeti toplantısından en az 15 (on beş) gün önce Mütevelli Heyetine gönderilmek üzere Yönetim Kuruluna verilir.
HUZUR HAKKI
MADDE -15
Kamu görevlileri dışındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı veya ücret verilip verilmeyeceğini, verilecekse bunun miktarını Mütevelli Heyeti belirler.
VAKFIN GELİRLERİ
MADDE -16
Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir;
1. Gerçek ve tüzel kişilerce yapılacak bağışlar ve vasiyet yoluyla intikal edecek her türlü değerler,
2. Vakfın mal varlığının bankalarda tutulmasından elde edilecek faiz gelirleri, hazine ve defter tahvillerinin elde tutulmasından sağlanacak gelirler,
3. Düzenlenecek balo, konser, piyango, yarışma, kampanya gibi etkinliklerden sağlanacak gelirler,
4. Vakfın amacını gerçekleştirmek için kurulmuş olan şirketlerden, işletmelerden, holdinglerden elde edilecek her türlü gelir,
5. Vakıf senedinde öngörülen amaçlara ulaşmak için, vakıf senedinin çizdiği sınırlar içinde sürekli ve geçici gelir kaynakları yaratmak üzere yapılacak ekonomik girişimlerden elde edilecek gelirler,
6. Akademik/bilimsel projelerden elde edilecek gelirler,
7. Vakıf menkul ve gayrimenkulleri ile diğer varlık ve haklarının değerlendirilmesi ile sağlanacak gelirler.
Vakıf tarafından mevzuata aykırı gelir elde edilemez ve Vakfa kamudan kaynak aktarılamaz.
VAKIF GELİRİNİN TAHSİS VE SARF EDİLECEĞİ YERLER
MADDE -17
Vakfın yıllık gelirlerinin en az üçte ikisi vakfın amaçlarına tahsis ve sarf olunur.
RESMİ SENET DEĞİŞİKLİĞİ
MADDE -18
Vakıf senedinde yapılacak değişiklikler Yönetim Kurulunun veya Mütevelli Heyeti üyelerinin en az beşte birinin (1/5) yazılı teklifi ile Mütevelli Heyeti üye tam sayısının en az üçte ikisinin onayı ile yapılır.
VAKFIN SONA ERMESİ
MADDE -19
Vakfın herhangi bir sebeple sona ermesi halinde vakfın tasfiyesinden arta kalan malvarlığı Mehmetçik Vakfı, Kızılay ve Giresun Üniversitesi’ne eşit olarak paylaştırılarak devredilir. Vakfın feshi, ancak Yönetim Kurulunun veya Mütevelli Heyetinin üye tam sayısının en az yarısından bir fazlasının yazılı teklifi ile Mütevelli Heyeti üye tam sayısının üçte ikisinin (2/3) onayı ile mümkündür.
VAKIF ÜYELERİ
(Alfabetik Sırada)
|
BİROL GÜNER |
|
BURAK BEKTAŞOĞLU |
|
BÜNYAMİN ŞENGÜL |
|
ÇAĞATAY KARADENİZ |
|
EMİNE ALTUN ŞENEL |
|
ERHAN DEMİRELLİ |
|
ERHAN İŞLER |
|
ERKAN KALIPÇI |
|
FATMA ÇOBAN |
|
FATMA EMİROĞLU AYDIN |
|
GÖKHAN HAMZAÇEBİ |
|
HÜSEYİN TAŞKIN |
|
MEHMET ALİ SATICI |
|
MURAT YILDIRIM |
|
MUSTAFA ONUR |
|
MUSTAFA TÜRKMEN |
|
NAFİZ KÖSE |
|
NAZIM KURUCA |
|
SALİM ERTÜRK |
|
SERDAR KESGİN |
|
ŞERİF ALİ DEĞİRMENÇAY |
|
TUĞRUL KESİCİOĞLU |
BANKA HESAP NO
Giresun Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı ( GESBAV)
IBAN : TR370001000123499376265001
YÖNETİM KURULU
|
Doç. Dr. Tuğrul KESİCİOĞLU | Başkan |
|
Doç. Dr. Erhan DEMİRELLİ |
Başkan Yrd. |
|
Öğr. Gör. Erhan İŞLER |
Üye |
|
Mehmet Ali SATICI |
Üye |
|
Mehmet Tuğrul KARA |
Üye |